محل تبلیغات شما
 

تبلیغات ی ترفندهایی برای حصول موفقیت های ی در دولت ها و جناح های مختلف است و از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی شیوه ای است که تمداران برای نفوذ به ذهن مخاطبان خود از آن استفاده می کنند.

برای برگزاری انتخابات، تبلیغات بسیار زیادی انجام می شود که هر تبلیغ پیام انتخاباتی فرد مورد نظر را با هدف تأثیرگذری بر افکار، به گوش جامعه می رساند.فرصت امروز» برای بررسی تبلیغات انتخاباتی در ایران با مهدی جباریان، دکترای مدیریت استراتژیک گفت وگو کرده است که در ادامه می خوانید.

 

ویژگی های متمایز کننده تبلیغات انتخاباتی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان و خصوصاً کشورهای غربی کدام است؟

در واقع می توان گفت که عمر فرآیند های دموکراتیک برای انتخاب تمداران و شکل دهی حاکمیت در سراسر جهان به غیراز موارد خاص به صورت عمومی کوتاه بوده است و در واقع جوامع انسانی به صورت عمومی و در سراسر کشورها در حال آزمون و طی مراحل رشد در انتخابات ی هستند. در کشور ما نیز عمر انتخابات، حتی از آنچه در برخی کشورها بوده، کوتاه تر است. در مرحله رشد هنوز چارچوب ها قوام نیافته اند و تغییرات را می توان در طول فرآیند دید. هنوز مشتریان یا همان رأی دهندگان اطلاعات و دانش کافی از فرآیند ندارند و تأثیر حضورشان متغیر است. در این وضعیت هنوز فرم خاصی از کمپین های تبلیغاتی شکل نگرفته اند و احزاب نوعی از ائتلاف هستند که عملکردی موقتی دارند.

مشتریان یا همان رأی دهندگان نیز مهارت و دانش کمی از فرآیند و نتایج دارند و این در حالی است که کمبود این دانش درک نمی شود زیرا معیارهای سنجش دانش قابلیت ارزیابی مستقیم را ندارند.

سازوکار شرکت کاندیداها در انتخابات همچنان چارچوبی مشخصی ندارد و احزاب موجود نیز به دلیل اینکه تبدیل به نهاد نشده اند، به طور گسترده ای شکلی موقتی داشته که باعث می شود تأثیرگذاری شان کلی باشد.

در وضعیت ذکرشده به دلیل اینکه رأی دهندگان دانش کافی در تشخیص تأثیر برنامه ها را ندارند، روندهای رأی دهی بیشتر براساس شعور متعارف اقشار و منافع صنفی شکل می گیرد و گروه های مرجع با تکیه بر فرآیندهای دهان به دهان به مؤثر ترین نیروها در شکل دهی آرا تبدیل می شوند.

مجموعه ذی نفعان شامل رأی دهندگان و تمداران با توجه به اینکه از تجربه کمتری به صورت سیستمی در این حوزه بهره می برند، به بهره گیری از عواملی مانند تبلیغات یکپارچه، برند سازی شخصی و استراتژی محتوا و نیز سایر ابزارهای مورد استفاده توجه و برنامه ریزی کمتری دارند.

در نگاه بازارمحور بحث انتخابات به نوعی در بازاریابی ایده قرار گرفته است. به این صورت که ایده ای از طرف فروشنده ارائه می شود و خرید آن در عمل رأی مثبت مشتریان است.
ادامه در لینک
http://forsatnet.ir/school-business/ads-manage/768-3.html

 

فرهنگ و فساد مالی

رزومه کوهنوردی مهدی جباریان

لزوم تدوین استراتژی حضور در اینترنت

های ,رأی ,تبلیغات ,دانش ,نیز ,انتخاباتی ,رأی دهندگان ,انتخاباتی در ,به صورت ,تبلیغات انتخاباتی ,است که ,بررسی تبلیغات انتخاباتی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نت آهنگ رایگان دوربین مداربسته لاطران کندیمزه سلام