محل تبلیغات شما
دکتر مهدی جباریان

ماهیت ادراک
پردازش اطلاعات عبارت است از فعالیت هایی که به واسطه آنها محرک ها توسط مخاطبان ادراک شده به اطلاعات تبدیل و نهایتا در ذهن ذخیره می شوند.
مراحل ادراک:
1. مواجهه
2. توجه
3. تفسیر
4. حافظه
مواجهه : زمانی رخ می دهد که فرد در معرض محرک قرار می گیرد.
توجه : زمانی رخ می دهد که یک یا بیش از یکی از حواس فرد تحریک می شوند و به مغز پیام می فرستد.
تفسیر : استفاده کوتاه مدت و ایجاد معنا و مفهوم و اختصاص آن به محرک
مواجهه دو نوع است انتخابی و داوطلبانه.
عوامل محرک :
1. اندازه : آگهی بزرگتر معمولا بهتر است.
2. شدت : کلا می تواند توجه را افزایش دهد.
3. جلوه های جذاب : در کل بهبود دهنده میزان توجه به آگهی است اما باید نسبت به آن دقیق بود گاهی استفاده بیش از حد از این جلوه ها باعث تحت الشعاع قرار گرفتن اصل تبلیغ می شود.
4. رنگ و جابجایی : برطبق یک تحقیق انجام شده آگهی های رنگی در رومه ها حدودا 15% بهتر از آگهی های سیاه و سفید می باشند.
5. موقعیت : به زمان و مکان محرک اشاره دارد. به طور مثال آگهی هایی که در سمت راست یک صفحه رومه قرار می گیرند توجه بیشتری جلب می کنند.
6. ایزوله کردن: به مسئله جدا سازی یک محرک از دیگر محرک ها اشاره دارد.به طور مثال قرار دادن یک کیوسک کالا در وسط یک فروشگاه به طور منفرد.
7. قالب بندی : هماهنگی و یا عدم هماهنگی در ارایه ها. این موضوع در کاتالوگ ها به خوبی نمایان است.
8. تضاد و انتظارات : مصرف کنندگان به محرکی که با زمینه فکریشان در تضاد است توجه بیشتری می کنند.
9. با مزگی:interestingness : در کل بامزگی می تواند باعث جلب توجه بیشتری شود .
10. مقدار اطلاعات : روش مصرف طریقه خرید و . می تواند به مصرف کننده در تصمیم گیری بهتر کمک کند.
عوامل فردی :
1. انگیزش : در ارتباط با نیازها و علایق مصرف کننده می باشد.در واقع علایق بازتابی از سبک زندگی فرد می باشد.
میزان درگیری ذهنی با یک کالا توجه را تحریک می کند.
2. توانایی : به توانایی افراد در تحلیل مطالب اشاره دارد.این موضوع به میزان شناخت مصرف کننده از کالا اشاره دارد.
عوامل موقعیتی :
1. پارازیت : به چگالی محرک در محیط اشاره دارد.تبلیغات در محیط بی نظم موثر تر است یا در محیط منظم؟
2. درگیری با برنامه : به این موضوع اشاره دارد که بینندگان یک برنامه چه میزان به برنامه ای که تبلیغات را تحت پوشش قرار می دهد علاقه نشان می دهند.البته تاثیر این عامل کاملا مشخص نیست و در شرایط متفاوت نتایج متفاوتی به ارمغان می آورد.


@drjabarian

فرهنگ و فساد مالی

رزومه کوهنوردی مهدی جباریان

لزوم تدوین استراتژی حضور در اینترنت

یک ,توجه ,محرک ,ها ,مصرف ,اشاره ,اشاره دارد ,مصرف کننده ,قرار می ,می تواند ,در محیط

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها